Dziecko z gerbera – historia logo
Wybór logo marki to dość trudne zadanie. Musi ono pasować do filozofii marki, powinno być atrakcyjne wizualnie i dobrze, żeby zapadało w pamięć. Właśnie takie jest logo Gerber. Skąd jednak wzięła się twarz Gerbera, którą do dziś podziwiamy na słoiczkach dla dzieci? I czy jest szansa na nową? Poznajcie historię tego logotypu!
Pierwsze produkty Gerber, będące zupełnie nowym sposobem żywienia niemowląt, wprowadzono na rynek w 1928 r. Wykorzystano do tego dość śmiałą jak na tamte czasy kampanię reklamową. Nic dziwnego - reklama Gerber musiała być równie innowacyjna, co same słoiczki. Te okazały się strzałem w dziesiątkę i do dziś towarzyszą rodzicom.
Gerber. Logo z historią
Marka Gerber powstała z naturalnej potrzeby nakarmienia dzieci i ułatwienia życia mamom. Pewnie zastanawiacie się, skąd wziął się pomysł na charakterystyczne logo Gerber. Logo, które przetrwało do dziś i wciąż znajduje się zarówno na etykietach, jak i zakrętkach! Okazuje się, że jest ono wynikiem konkursu.
Pod koniec lat 20., kiedy na rynku zaczęły pojawiać się produkty Dorothy Gerber, w ramach kampanii reklamowej ogłoszono konkurs na logo. I właśnie tak na karty historii marki Gerber wkracza Dorothy Hope Smith, która zgłosiła szkic dziecka swoich sąsiadów. Warto zauważyć, że wysłana praca… nie była nawet ukończona. Smith zastrzegła, że dokończy rysunek, jeśli wiek dziecka okaże się odpowiedni.
Szkic skradł serca wszystkich, którzy go zobaczyli. Tak właśnie została wybrana twarz, logo Gerbera. Na opakowaniach produktów marki znalazła się słodka buzia małej Ann Turner Cook (obecnie 92-letniej nauczycielki i pisarki).
Nowa twarz Gerbera – konkurs
Od 2010 roku w Stanach Zjednoczonych organizowany jest konkurs na nową twarz marki Gerber. Wyłonione w ten sposób dziecko reprezentuje markę w kampaniach reklamowych przez kolejne 12 miesięcy.
Warto wiedzieć, że dziecko Gerber bardzo często staje się jednym z najbardziej rozpoznawalnych dzieci na świecie – tak jak Ann Turner Cook. Ta rozpromieniona twarz nieprzerwanie kojarzy się ze wszystkimi produktami Gerber.
Czy wiesz, że...
Co roku marka Gerber ogłasza konkurs na „nową twarz Gerbera”. W 2018 roku kandydatów do wygranej było ok. 140 tysięcy. Wszystkich pokonał właściciel rozczulającego uśmiechu Lucas Warren, chłopiec z zespołem Downa.
Strefa Eksperta
Graj o wózek 3w1 dla Maluszka!
Nestlé Baby&me umożliwia konsumentom wystawianie opinii o swoich produktach i zapewnia dostęp do wystawianych przez konsumentów opinii o swoich produktach, jednakże na ten moment Nestlé Baby&me nie może zapewnić, czy publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli.
Powiązane artykuły